lördag 19 december 2015

Och sedan kom mörkret

Och jag kunde inte längre förmå mig. När bloggen blir en press är det dags att ta en paus. Eller jag försöker lära mig det i alla fall. Nu har mitt jullov börjat, eller mina "självstudier" som det egentligen är. Dock handlar min läxa om kalligrafi, så sämre skulle jag ju kunna ha det.

Det är i vilket fall väldigt mycket som hunnit pysslats och producerats under tiden jag varit frånvarande här. Istället har jag upptäckt och befunnit mig på instagram, där de flesta bilderna hamnat (jag heter heltenkeltjag om någon blir lite sugen på att följa), men jag vet att långt ifrån alla har instagram. Så för att "catcha upp" lite så tänker jag dela med mig av lite bilder här också.

Detta kallas för dragbandskapsel, och det var den första "stora" grej (tror den är ca 40x40 cm) som jag gjorde i klot

Skinnmappen. Det första vi gjorde i skinn. Alltså denna höll på att ta kål på mig, men efter ungefär dubbelt så lång tid som de andra blev den äntligen färdig.

Och så denna. Idag är min sista dag i verkstan för detta år, så jag passade på att pyssla ihop en "julklappspåse". Den är dekorerade med spillbitar av papper som jag klistermarmorerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar