tisdag 28 maj 2013

Bananplättsmorgon

Väckarklockan ringde i morse vid 10.00 och jag undrade hur i helvete det redan kunde vara morgon. Är nog bra att jag kommer jobba på ett jobb med "normala" arbetstider i sommar, för jag behöver verkligen vända tillbaka på dygnet. Om någon timme ska jag spisa lunch med fröken My, men för att inte gå under av hunger står jag och gräddar lite bananplättar nu med min nya, begagnade, stekspade! Sedan 2010 då jag och mitt ex lämnade vår gemensamma lägenhet i Eriksberg och delade upp sakerna där så har jag varit utan en riktig stekspade. Som tur är så tog jag mitt förnuft till fånga i förra veckan och gled ner på Sirius loppmarknad och köpte mig inte mindre än två stekspadar, en som jag tänkte funkar bättre till plättar och en som funkar bättre till pannkakor. Bananplättsgräddningen har nog aldrig varit så enkel. 5 pix för båda.


Men det är inte de endaste second hand-fynden på senaste.Igår var jag och Ida in på Myrorna nere på stan. Två t-shirts och en klänning blev det.

85 kronor

25 kronor

35 kronor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar