söndag 19 maj 2013

Söndag igen

Och så var det söndag igen. Förra söndagen spenderade jag och morsan på Fyrispark, där vi försökte sälja gamla pinaler. Tanken var ju att det skulle vara bakluckeloppis, men på grund av regnrisk hamnade loppisen inomhus. Något jag vill påstå påverkade affärerna, tur att vi ändå gick plus båda två, och jag åkte därifrån en 150 kronor rikare. Inte den största förtjänsten kanske, men ändå ett litet klirr i min kassa som denna månad är lite tunn för tillfället faktiskt (biljetter till Berlin är nämligen bokade nu <3 ). Det som kanske var mer chockerande är att jag själv lyckades hålla fingrarna i styr och spenderade själv inte en enda riksdaler på Fyrispark. Däremot så norpade jag århundradets kitschigaste skål från min morsas del av bordet. Den är så ful att jag blir alldeles lycklig varje gång jag ser den. Tänk att få äta chips ur den här liksom?



Igår fyllde jag skålen med världens största godispåse som världens bästa Sofie hade plockat på sig inför biokvällen med the great Gatsby på agendan. Jag insåg rätt snabbt att jag aldrig i livet skulle kunna trycka allting så jag valde att ta med dig allting till jobbet igår kväll där jag delade ut det till tonåringarnas stora glädje.

Idag då? Jo som sagt så jobbade jag igår, vilket innebar att jag missade ESC. Tar igen det idag iklädd enbart en urtvättad t-shirt och trosor, utsträckt på min soffa med ett broderi i handen, och reprisen av gårdagens musiktävling på TV:n. Att jag redan vet att Danmark kommer vinna låtsas jag inte om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar