söndag 19 januari 2014

En sådan där helg då jag gjort "ingenting"

Även om snön kommit och det är alldeles vackert ute så har vintern sannerligen gjort sitt antågande i mitt sinne. Min energinivå är långt ifrån på topp, men jag är väldigt tacksam över att den inte sjunkit i botten än. För den här helgen hade jag inga storslagna planer, och när jag kommer tillbaka till jobbet imorgon och mina kollegor frågar mig vad jag gjorde i helgen finns det en risk att svaret kommer bli "ingenting speciellt".
Det konstiga är att när jag tänker efter har jag gjort en himla massa saker den här helgen (förutom en nationsmiddag igår och lite söndagsshopping idag). Förutom att jag städat och diskat här hemma har jag:
  • Målat och "decoupagat" en träskål.

  •  Broderat färdigt ett kort
  •  Bakat jordnötssmörskakor
  •  Och har en deg på långjäsning som om några timmar ska gräddas i min älskade gjutjärnspanna från Kockum (som jag ropade in på auktion i födelsedagspresent till mig själv för 160 kronor)

 Det är ju faktiskt ingenting när jag tänker efter...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar