torsdag 2 januari 2014

Hej 2014 och välkommen, det här förväntar jag mig av dig!

Hej 2014, vad glad jag är att det är just du som kom. Vet du en sak? Jag förväntar mig så himla mycket av dig. Jag förväntar mig att du ska ge mig min bästa tid hittills, att jag kommer få älska, bli älskad och känna lycka. Jag vet även att jag kommer växa, lära mig saker och få helt nya erfarenheter.
Jag förväntar mig att du kommer ge mig motgångar, att jag kommer ligga som ett russin i min bäddsoffa och förbanna att tiden inte stannar och att livet fortsätter oavsett om jag vill det eller inte. Jag vet även att jag kommer gråta tills ögonen svider och att jag kommer stressa upp mig över både mer och mindre viktiga saker i mitt liv.

Jag välkomnar dig med blodad tand 2014. Efter ett lyckat event som handlade om begagnad julshopping, känner jag mig ostoppbar. Somliga väljer att lova dig en massa saker, och en kanske kan tro att jag i min lilla hybris också skulle göra det just nu, men det kan jag tyvärr inte. Jag kan inte lova dig att genomföra flera spännande projekt med tantrevolution, börja spela munspel igen eller skriva dagbok varje dag under resten av din tid. Likadant som jag inte kan lova att klara det där himla körkortet som jag hoppas ta, eller skriva färdigt utkastet till det där bokmanuset jag började knåpa på i förra veckan. Det jag däremot kan göra är att förklara för dig att detta är några mål jag ställt, prestationer jag är villig att kämpa för och som jag av hela mitt hjärta hoppas kunna driva igenom och åstadkomma. Tro nu inte att jag är dum 2014, nog vet jag att jag knappast kommer klara av att genomföra alla. Jag vet även att dessa mål kommer byta både form och skepnad i takt med att tiden går. Ingenting är hugget i sten, och så ska det inte vara heller. Det viktiga med detta är att jag kommer åstadkomma saker. Saker som kommer bli framtida kännetecken i mina minnen. På samma sätt som att jag tog studenten 2008, flyttade hemifrån 2009, var tvungen att dela upp detta hem när jag och min dåvarande partner gjorde slut 2010, flyttade till Norge 2011, startade tantrevolution 2012, och träffade min helt fantastiska Ingemar 2013.

Det ska bli så himla spännande att se vilka milstolpar som kommer sättas i mitt liv när just du är på besök. Vet du 2014? Jag är redo. Så nu kör vi tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar