torsdag 27 augusti 2015

Tipspromenad, sandpetare och ösregn i djungeln

På eftermiddagen har det idag varit samkväm, med tema "nu ska vi lära känna varandra". Det var en tipspromenad med en liten tvist, som var ganska rolig faktiskt. Vi blandades ihop i lag, med personer från massa andra utbildningar. Jag fick dock med mig en fellow bokbindare och det råkade bli han med den där gigantiska lurviga schäfern som ser ut som en supermysig nallebjörn. Score! När promenaden var över skulle vi försöka bilda ett ord av de 10 bokstäver vi lyckats vinna under resans gång. Jag misstänker att "SANDPETARE" inte var ordet de egentligen var ute efter, men eftersom det innehöll alla bokstäver, gissade vi på det i alla fall (det längsta ordet vi annars kom på var "SPENDERAT", men det var ju bara 9 bokstäver och alltså inte riktigt lika bra).

Jag måste erkänna att jag som vanligt var lite skeptisk inför dagens aktivitet, men väl medveten om att sådana här saker brukar bli trevliga i slutändan så masade jag mig dit. Tur var väl det, för vi har skrattat väldigt gott åt alla tänkbara ordkombinationer det förmodligen inte var (vi uteslöt bland annat ord som "PARAD-TESEN", "STEN-RAPADE" och "RES-PANTADE"). 

När vi enats om att sandpetare ändå var ett ganska bra ord, gick jag och min fellow bokbindare först förbi hans rum och hälsade på den underbara schäfern, sedan tillbaka till verkstan. Även om mina lektioner var slut för dagen ville jag få lite extra gjort innan jag kände mig färdig. Väl inne i verkstan med Timo i hörlurarna börjar regnet vräka ner utanför. Dalaskogen utanför fönstret i verkstan är som en djungel, och bladen dansade under regndropparna. Allt detta medan jag stansade hål i papper och kände att jag nog har hamnat på helt rätt ställe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar