tisdag 1 september 2015

Den där otroliga mängd fritid...

...som jag förväntade mig kommer nog förmodligen lysa med sin frånvaro under denna utbildning. Nog för att vi på pappret slutar 15.20 varje dag (och jag tänkte i min enfald, shit bara 6 timmars arbetsdag) men både en och två och tre gånger har vi fått uppgifter i sista minuten som förväntas vara klara dagen efter på morgonen. Vilket innebär att det är mycket verkstadstid även när skoldagen officiellt är slut. Inte för att det gör mig särskilt mycket egentligen, jag trivs i verkstaden och jag trivs bra med pysslet och knåpet i detta hantverk. Det enda jag tycker är lite jobbigt är att "de äldre" (min nya benämning för de som går ett andra eller ett tredje år på bokbinderiutbildningen) verkar vara där jämnt. Många är där till sent in på kvällarna och när jag kommer in på morgonen sitter de flesta av dem redan och arbetar igen. "Jobbigt" är kanske fel benämning på mina känslor, snarare är det så att jag känner mig stressad när jag ser det, och får en liten gnutta prestationsångest. Jag vettefan om jag kommer kunna prestera på det sättet. Jag blir trött och behöver sova, och till skillnad mot de flesta kräver jag minst 8 och helst 9 timmars sömn för att vara pigg och utvilad dagen efter. Så jo, lite orolig blir jag ju allt, men just nu försöker jag att inte tänka på det och väljer att sitta kvar i verkstaden så länge det känns bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar