söndag 13 september 2015

Rosenlöfs tryckerimuseum

Gårdagen spenderades på Rosenlöfs tryckerimusem, Gramus - Sveriges grafiska museers samarbetsråd, hade årsmöte där och vi från bokbinderilinjen var inbjudna till att hålla workshops i bokbindning. Jag hade sett mycket fram mot det och var inte särskilt bekymrad över att jag bara gått tre veckor på min utbildning. Jag tycker att jag lär mig saker snabbare om jag får lära ut dem till andra, dessutom var det den där orientaliska häftningen som vi lärde ut, och den fick vi ju lära oss redan första veckan. Sedan gick ju allt strålande så det fanns ju inget heller att vara nervös inför. Bara museet i sig var fantastiskt, och att jag dessutom fick träffa massa peppiga tanter och farbröder som ville lära sig binda böcker var bara ett stort plus. Lunchen som vi bjöds på var dessutom awesome!
Så även om det kanske känns lite trist att jag missade kulturnatten hemma i Uppsala så är jag otroligt glad att jag följde med till Rosenlöfs den här helgen.







2 kommentarer:

  1. Tusen tack för den fina hjälpen jag fick att göra en behändig anteckningsbok.

    SvaraRadera