torsdag 18 april 2013

Begagnade speglar

Jag har länge varit på jakt efter speglar. Dels en helkropps-spegel så att jag slipper ställa mig på min toalett och kolla hur byxorna sitter, och dels en handspegel så att det går snabbt att dubbelkolla en hårknut i nacken. För några veckor sedan hittade jag en handspegel på Kupan. Den var perfekt för mig, men tyvärr inte helt billig, 25 spänn.Pengar jag valde att spendera ändå.

Sedan till helkropps-fyndet. Eller ja, helkropp och helkropps, den är lite i minsta laget, men jag kunde inte motstå den där den hängde på Återbruket. Det bara stod Cinnika skrivet över hela spegeln. Den saknar visserligen en liten knopp, men för 50 kronor sket jag faktiskt i det. Den var dessutom tillräckligt nätt så att jag ensam kunde bära hem den utan problem. Något jag inte kunnat göra om det var en fullstor spegel, eller om jag hittat den i någon annan butik. Den ska bara målas så blir den perfekt, antingen vit eller kanske gul...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar