torsdag 22 oktober 2015

Anteckningsbok 6, andra försöket

Mitt andra försök på anteckningsbok 6 är klädd helt i klot, men med ett  klistermarmorerat papper som försättsblad. Jag har skippat kapitälbanden eftersom det var knepigt nog att klä ett byggt band (pärmen kläs ju då när den redan sitter på boken, så för att det ens ska gå måste en sprätta upp papper i ryggen och sedan pressa in kanten på klotet där och försöka få allt att se snyggt, prydligt och oskrynkligt ut. Och med ett kapitälband i vägen blev detta moment ännu svårare).

Vi har förövrigt fått lära oss nu har en fodrar tyg själv, så att det går att använda som klot. Gissa vad jag kommer syssla med under nästa vecka när jag har lov hemma i Uppsala? (som om jag inte har nog med klot nu efter storleveransen från Tidaholm).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar