måndag 5 oktober 2015

Klistermarmorering

Idag har vi fått hålla på med klistermarmorering. En helt fantastisk sysselsättning som jag undrar varför jag inte stött på tidigare. Först kokade vi klister på vatten och vetemjöl, sedan blandade vi detta lim med olika pigment och akrylfärger. Klistret, som nu alltså blivit färgat, strök vi sedan ut på papper och började göra mönster i. Det var så barnsligt roligt att stå där och göra massa olika mönster, och jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle ledsna. Efter några timmar var dock mina ben trötta på att stå upp, och min kropp dessutom lite sliten efter brandövningen som skolan valde lägga kl:07:39 i morse, men jag ser redan frma mot att få fortsätta imorgon!

Vår fantastiska gästlärare Manne Dahlstedt visar oss här olika mönster en kan göra med klistermarmorering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar