torsdag 1 oktober 2015

Anteckningsbok 5



Anteckningsbok 5 kära läsare:


Denna hade jag bestämt mig för skulle bli min paradbok. Jag jobbade mig genom alla arbetsmoment med en omsorg bortom denna värld. Allt var tvunget till att bli perfekt, och skavankerna höll sig undan. Ett och annat misstag smet sig självklart in, men inget allvarligt.
Denna bok är ett inhängt band. Det betyder att jag har gjort själva bokblocket färdigt för sig, och pärmen för sig. När både pärmen och bokblocket är färdigt limmas dessa samman. Det allra sista momentet i är att anpappa, det vill säga limma fast den första och sista sidan på pärmens insida.
Kan ni förstå att nästan alla moment i denna bok hade gått felfritt, och nu var jag bara en anpappning från min paradbok. Detta moment som jag inte uppfattat som särskilt svårt innan var det enda hindret framför mig. Och jag snubblar på det. Anpappningen gick helt och helvete, och boken är så sned att den inte ens kan stå med pärmarna stängda. 
Som ni ser så sitter det gröna pappret helt snett på pärmen
Boken kan, som tur är, stå upp om en fäller ut pärmarna en bit
Ungefär där bestämde jag mig för att det är lika bra för mig att bara köra på i alla moment. Hur mycket jag än anstränger mig kommer jag nog inte göra en perfekt bok än på ett tag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar