torsdag 15 oktober 2015

Långhelg i Uppsala

Jag har tagit långhelg i Uppsala. Så just nu ligger jag nerborrad i sängen bredvid mina katter och renskriver för fullt cirka 8 veckors bokbinderianteckningar. Innan jag åkte tillbaka hit hade vi precis påbörjat anteckningsbok 8. Vi ska sammanlagt göra 12 stycken innan vi börjar rikta in oss på andra saker, och jag kände att jag hemskt gärna ville ha anteckningarna angående anteckningsböckerna renskrivna innan vi drar igång med något nytt. Jag har även tagit med mig lite grejer så att jag ska kunna sitta ner och öva lite på att skärpa skinn. Detta djävulskap som en tydligen måste lära sig om en någonsin ska kunna bli en bokbindare. Vissa saker har man ju en naturlig fallenhet för, det har inte jag vad gäller skinnskärpning. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar