måndag 7 januari 2013

Planeringsdag, äggsås och Stefan Einhorn

Idag har det varit planeringsdag på jobbet och jag är så himla taggad inför vårterminen. Jag fick till och med lite extra inspiration av Stefan Einhorn. Denna Stefan Einhorn, som jag ogillat så starkt, avskydde verkligen första boken "konsten att vara snäll" och såg honom sedan i tv-programmet Sommarpratarna där jag tyckte att han gav ett väldigt osympatiskt intryck. Att föreläsningen då var väldigt bra och underhållande, samt att jag tror att jag till mig ett och annat, blev en stor positiv överraskning (ska kanske ge boken en ny chans...) Nu ÄR jag verkligen redo för att hugga tänderna i Uppsalas fritidsgårdar inför vårterminen.

Glad i hågen, och relativt tidigt kom jag hem från min planeringsdag och började laga mat. Inspirerad av min kollega bjöd jag mig själv på en brakmiddag bestående av torsk och potatis med äggsås. En gammal goding som jag plockar med mig i matlådan imorgon. Nu tänkte jag lägga mig och tjocka lite med min stickning framför TV:n. Arbeta i Tierp imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar