söndag 2 juni 2013

Brunch i Salabacke

Halv sex i morse klev jag innanför lägenhetsdörren. Vilket var lite senare än vad jag kanske tänkt mig, men så länge tiden varit välspenderad är det ingenting att ens reflektera över.

När jag vaknade var jag sugen på brunch, sneglade intresserat mot någon nationsbrunch men hamnade i ett vardagsrum i Salabacke istället. Bananpannkakor, hemmagjord äppelkräm, knäckemackor med kokt ägg och mjölk-kola-youghurt dukades fram och Disneys Herkules lades i dvd-spelaren. Det var första gången jag såg den på originalspråk, vilket jag trodde skulle förta upplevelsen men som inte ens rörde mig ryggen. Trots att jag sett Herkules på svenska hur många gånger som helst.

Herkules är verkligen den ultimata helg-filmen. När vi var små brukade jag och brorsan springa över till grannarna och låna Herkules på VHS av dem, och sedan pressa i oss vårt lördagsgodis till den filmen. Trots att det idag var söndag, och den spenderades med en väninna istället för en bror, och lördagsgodiset var utbytt mot en söndagsbrunch så var känslan densamma. Nostalgi på hög nivå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar