måndag 10 juni 2013

Och 24 år gammal

Så var jag då inte längre 23 utan istället 24 år gammal. Som redan nämnt spenderades födelsedagen på auktion, där moder natur fick för sig att låta regnet vräka ner över oss. Som tur var så var auktionsförrättarna väl förberedda och hade flyttat in allt under tak, vilket gjorde att regnet inte direkt störde, även om "picknicken" kanske inte riktigt blev så mysig som jag hoppats på. Under visningen tittade jag in mig på några ting som jag tänkte buda på men vann ingenting förutom en stor kockum-gryta som inte blev det bästa fyndet jag gjort (men fortfarande helt okej pris, och framförallt efterlängtad av mitt kök). Mina nära och kära ropade in desto mera. Morsan ropade in två lådor med textilier för 30 kronor, där det visade sig att det låg en massa fint bestick i rostfritt stål i botten på och så var det ju Ida. Ida började med ett jättekap, en Höganässervis för 110 kronor, samt 12 assietter från Rörstrand som hon gav till undertecknad sedan gick det utför. Hon hade kollat in en bok som låg i en boklåda,olyckligt värre så slogs det ihop med typ tre kartonger galgar, ett litet värmeelement, några gräsliga tavlor, en plastig matta och ett litet trekantigt bord i ikea-tappning. Allt till det förmånliga priset 30 kronor. Vi skrattade så vi kiknade när Ida kom traskandes i regnet med pinal efter pinal. Förutom det så ropade Fredrik in ett linneskåp för 200 riksdaler, My en gammal dekorativ radio för 30, Jan en gammal juste cykel för 400 och Karolina en härlig silverbricka. Är inte helt säker på om jag glömt något nu, men jag tror det var allt.

Turen avslutades med en veggoburgare i Österbygrillen, medan jag satt och skrattade för mig själv över den lyckade dagen! Tack alla mina nära och kära för att ni var med och gjorde min födelsedag till något alldeles extra! Kram!




1 kommentar:

  1. tack själv för en himla härlig dag! det får vi göra om :) /my

    SvaraRadera