tisdag 11 juni 2013

Tjock i huvudet och favvoglasen

Imorgon är min sista arbetsdag innan jag har två veckors semester (eller ligger mellan två jobb, vore en mer riktig term än semester. Sedan blir det till att kränga briller i sommar. Idag är huvudet tjockt av tankar och intryck, och jag undrar om lite morotsbrödsbakning kan hjälpa mig att sortera rent i huvudet. Eller kanske jag ska dra ihop lite vänner och inviga mitt nya brädspel jag fick i födelsedagspresent? Äsch, en kanske inte måste planera alla dagar hela tiden. Just nu räcker det kanske bara att njuta av lite läsk som jag tydligen delar med sommaren även om jag tycker att den kunde anstränga sig lite mer när den ändå är här liksom.


Glaset är en historia i sig, för ett tag sedan ledsnade jag på att jag inte hade några bra glas (förutom ölglas) att dricka ur. Jag hade inga tankar kring vad jag ville ha för typ av glas jag skulle införskaffa, så jag började plocka på mig lite gott och blandat och körde en kort period på 6 stycken helt olika glas (med ungefär samma storlek och likheter i utseendet). Ganska snabbt så märkte jag att ett glas användes mycket mer flitigare än de andra, och jag började fundera på om jag skulle försöka leta reda på fler av den sorten i second hand-butikerna. Vips så trillade jag över 3 likadana glas på myrorna och jag tvekade inte en sekund, utan plockade på mig dem, och har nu fyra sådana här skönheter som tronar i mitt köksskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar