lördag 1 juni 2013

Och den lediga lördagen blev en dyr lördag (och än är den inte slut)

Detta blev en dyr dag (med second hand-mått mätt i alla fall). Först till Vaksala Torg vilket gjorde plånboken 75 kronor lättare, ett spaghettihus, en pysselbok och kryddkar (nu tror ju jag visserligen att ordet "kryddkar" inte finns, men jag vet inte annars vad jag ska kalla dem).
Efter det mötte jag upp Jan och Sofie och vi drog till det nyöppnade Myrorna i Boländerna. Det var såå fint och såå fräscht och såå underbart. Jag tippar att de sparat ihop de finaste grejerna och sedan placerat ut dem i Boländerna för att locka folk dit nu i början, vilket är livsfarligt. 330 (!) kronor spenderade jag där. Hoppas inte varje ledig lördag kommer bli så dyr...

85 kronor

85 kronor

60 kronor

Förutom klänningarna köpte jag mig en väska och två glas. Nu ligger jag hemma, trött med ömma fötter och så himla nöjd. Ikväll blir det middag på Taket med My och Johan, för än är lördagen inte slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar