onsdag 16 juli 2014

Bestick, bestick, bestick!

Nu får allt fokus äntligen vara bara på nya lägenheten, ty den gamla lyan är färdigstädad nu. Det firade jag med att putsa upp lite nysilverbestick. Superenkelt, bara koka upp 1 liter vatten, hälla det i en aluminium-form och tillsätta två skedar bakpulver. Du kan praktiskt taget se hur de mörka fläckarna försvinner.


Dessa bestick låg i en stor blandlåda som jag ropade in för sammanlagt 30 kronor på auktion. De två skedarna med rosor längst ner tänkte jag behålla, de andra tänkte jag faktiskt försöka sälja (jag har redan tjänat in 20 kronor på en stor omgång bestick i rostfritt som jag sålde på citiboard, så det behövs inte mycket för att det ska gå på ett ut)
Ty i den där lådan var det dessa dyrgripar jag var ute efter:


Plus att jag fick ett gäng av dessa som är mer till vardagsbruk:


Mässing och guldimitationer är lite min nya kärlek som ni kanske förstår ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar