torsdag 31 juli 2014

Vårt nya, begagnade vardagsrum

Trots att jag fortfarande har semester så hittar jag mig ingen tid att blogga. Jag har ju en hel lägenhet som måste inredas och piffas i ordning. Det är långt ifrån helt klart, men så får en räkna med att det blir när en inreder med begagnade saker. Dock är väl vardagsrummet i princip färdigt, alla möbler är begagnade och jag är så nöjd! Det enda som vi inte köpt nu till vardagsrummet var tv-bänken utan valde att behålla min gamla. Möblerna till vardagsrummet kostade totalt 600 kr, alltså 300 pix vardera, klart överkomligt tycker jag. Nedan kommer en redovisning av vad jag köpt var och hur mycket det kostade.


Två bruna fåtöljer, 90 kr styck - Helping hand
Blå plysch-soffa, 100 kr - Återbruket
Soffbord i teak med liten utdragsskiva i ena sidan, 30 kr - auktion


Bokhylla i två sektioner, 90 kr - Erikshjälpen
(Den här bokhyllan kom egentligen i tre sektioner men den tredje delen monterades aldrig ihop, utan underdelen står bredvid soffan (kan skymtas på övre bilden) och överdelen i form av att vitrinskåp står just nu i sovrummet, men kommer kanske säljas av sen, vet inte riktigt ännu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar