onsdag 23 juli 2014

Katterna

Jag har kanske inte varit helt tydlig med att jag nu efter flytten har fått hem mina älskade katter. En ragdoll vid namn Cuzco (hane) och en ragdoll-norskskogkatt-blandning vid namn Ernest (hona). De har alltid varit innekatter, men nu när vi har fått balkong går de ut på den, och fullkomligt älskar det. Så jag fick en idé att jag skulle sy de en liten kattbädd åt dem att ha på balkongen. Jag plockade fram en gammal gardin som jag fått i en bunt på auktion, och det var en omedelbar hit. Katterna nosade som besatta och satte sig direkt och myste på det.


Perfekt tänkte jag, och började klippa i det blommiga tyget, snett. Inte bara lite snett utan typ en hel decimeter snett, så hela kudden blev ju brutalt mycket mindre än vad jag tänkt (och frågan är om min stora ragdoll ens skulle få plats på den). Dessutom så dög ju självklart inte tyget längre när det väl var bearbetat. Katterna har nosat lite på bädden, och Cuzco har lagt sig BREDVID den, men större intresse än så har inte visats. Nåväl homemade och återbrukade gardiner, lite tantrevolution är det allt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar