måndag 21 juli 2014

Semester

Som ni kanske märker så försöker jag dra igång bloggen igen. Jag har ju tagit pauser i tid och otid. Det tar ju faktiskt sin lilla stund att hålla på med bloggen, och den här våren har jag haft fullt upp med massa annat, bland annat må förbannat bra och det har känts dumt att ändra på.

Men nu när flytten äntligen blivit av och jag har dryga 70 kvadratmeter att fylla ut tror jag nog att det kommer klia lite för mycket i mina loppisfingrar, och att det förmodligen leder till en mer aktiv blogg. Just nu är det semester och det gör ju också att jag har en del extratid, för jag har egentligen ingenting inplanerat. Idag har jag haft besök, och inflyttningspresenter fick jag allt, kökshanddukar och böcker. Den, för bloggen mest intressanta boken, är Nyfixat-57 projekt för dig som gillar återbruk. Ur den kommer det säkert komma projekt som jag publicerar här med tiden.

Igår var jag på bakluckeloppis, det resulterade i fyra stycken Uppsala-Ekeby-tallrikar. De kommer ur serien Elsie och jag fick de för ynka 10 kronor styck (dock var en av dem lite kantstött). Nu ska nämligen porslinet bytas ut till blåvita historier, ty på partnerns begäran har vi köpt mörkblå glas. 5 vardagsglas direkt från 90-talet, mörkt blå, ojämna och med massa luftbubblor i, och så 7 stycken finglas. Även dessa mörkblå, och med en liten fot. Dock tror vi att dessa glas är av kristall, eftersom de sjunger vackert i hela lägenheten när vi diskar dem. Alla dessa glas fick vi ge 70 kronor för på auktion, ett helt okej pris i alla fall!

Imorgon ska vi hänga på låset till Erikshjälpen, och jag hoppas på att fynda lite möbler att fylla ut lägenheten med.

Men just nu tänkte jag luta mig tillbaka, titta på Superspararna på kanal 5 som börjar nu 20.00 och avnjuta semestermiddagen bestående av filmjölk och hemmagjord müsli.

Uppsala-Ekeby Elsie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar