onsdag 5 februari 2014

Omöjligt och persilja är samma sak

Igår gick jag ju ut på jakt efter Gunnel Lindes bok Fröken Ensam Hemma, utan resultat. Omringad av överfulla bokhyllor som doftar damm och gamla sagor. Böcker inklämda på alla håll och kanter för att kunna få plats, det har försökt sorteras upp men är fortfarande mest en röra. Trots att det är så det ska vara blir jag så himla sugen på att sortera upp allting. Gå dit och få städa igenom allt, stapla, sortera, rensa och plocka med mig hem. Ack så det klias i fingrarna. Jag får ett akutbehov av att starta en egen second hand-butik. Sådär som det blir för mig när jag får en fixidé om min framtid och jag tänker att om jag bara fick göra detta så skulle jag vara för evigt lycklig (ja, jag får sådana tankar rätt ofta, får inte ni?). Dock har jag väl känt att det här med att satsa på en karriär som second hand-handlare inte direkt är superlönsamt och att det kanske inte ens är möjligt, men drömma går ju.

Det blev ingen bok, men dock en tröja. Nalle-Minstingen fräser åt Fröken Ensam Hemma att Omöjligt och persilja är samma sak, och jag tänker att han kanske har rätt. Kanske kan jag bli second hand-handlare när jag blir stor, om inte kanske jag bara kan gå till Sirius loppmarknad och fråga dem om de behöver en hjälpande hand, vem vet, jag kanske kan få sortera upp bland deras böcker med lite välvilja i alla fall. Det visar sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar