lördag 8 februari 2014

Silversmide eller inte?

Det verkar som om jag kommer få några dagar ledigt i vecka 8. Något jag har funderat på att ta tillvara på och inte slösa bort hemma i soffan. Funderade ett tag på att resa bort, men eftersom jag då kommer bli tvungen att resa ensam finns det en stor risk att jag slösar bort den lediga tiden i en soffa på ett hotellrum någon annanstans i världen. Jag fick förslaget att gå en kurs istället. Det lär lite mer som något jag skulle kunna tänka mig, och började kolla runt lite. Det jag hittar som verkar passa bäst är en kurs i silversmide över tre dagar på Mullsjö folkhögskola. Silversmide har aldrig varit något jag funderat på att prova på tidigare, men jag känner att det kan väl funka precis lika bra som vilken annan kurs som helst. Problemet är att det ju inte direkt känns sådär ultrataggande, eftersom jag känner mig rätt likgiltig inför detta hantverk. Varken bu eller bä liksom. Dock känns det som att det hade kunnat vara trevligt att komma bort några dagar, bo på något helsoft ställe, få maten serverad och syssla och pyssla. Det tål att tänkas på lite? Men vad tycker ni mina kära medmänniskor? Silversmide eller inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar