onsdag 9 januari 2013

Vem gillar inte att göra kollage?

Ska snart åka till jobbet. Ska bli spännande att få se hur de har sin verksamhet där. I bakgrunden sjunger Miss Li om att hon tänker köpa en Golden retriever och flytta ut på landet, och jag tycker att det inte låter som en dålig idé. Kanske inte dödsaktuellt just nu, men drömma duger. Låten i sig gör mig inspirerad, och jag tänkte att vänskap inte är så dåligt, men det visade sig vara förhastat. Tur att det finns några starka armar som håller om mig när livet känns svårt. Därför väljer jag att byta fokus, videon, hur underbar är den inte? Jag väljer den inspirationen istället och lägger det forna målet på hyllan. Kollage, är det första jag tänker när jag ser det här. Sagt och gjort, jag tar med mig några tidningar ut till det nygamla jobbet. Lika bra att ha med några ess i rockärmen, så slipper jag stå där handfallen om osäkerheten skulle krya sig på. Jag menar, vem gillar inte att göra kollage?




And every night when I go to bed
You’re nothing but a headache in my head.

I got a red little house with a yellow door,
I got my television every time I’m getting bored,
I got a Golden Retriever and a Labrador
And I don’t need you anymore.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar