söndag 13 januari 2013

Ja, jag är lycklig

"Ja, jag är lycklig, ja, jag är lycklig" brölade de fulla brudarna på bussen från jobbet. Nöjt kunde jag konstatera att jag minst kände mig lika lycklig som de framställde sig, med den fördelen att jag kommer slippa en fet baksmälla imorgon. Jag älskar verkligen mitt jobb och när man gör det är det inte särskilt svårt att göra ett bra arbete. Vistelsen i Norge har gett mig otroligt mycket skinn på näsan, och den forna osäkerheten i min yrkesroll lyser ännu med sin frånvaro (och behöver inte komma tillbaka för min del). Idag fullkomligt flög de 6 timmarna förbi, och jag tycker att jag varit en förbannat bra fritidsledare. Jag klappar mig på axeln, och lovar att berätta för er om det traditionella marsipanbaket med släkten imorgon. Sov gott på er hjärtegullena. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar