torsdag 17 januari 2013

Mobilfodral och pizzakväll

Så himla härlig kväll. Den ofantligt spännande Cinnika hade lagt storslagna planer för kvällen, en storhandling på Willys. Som tur var bestämde jag och en kollega oss för att baka pizza istället, och vips stod vi i mitt kök bland tomatsås, mjöl och decilitermått. Ni vet när livet är ganska enkelt, och man bara kan prata på utan självcensur. När vi avnjutit våra pizzor (och hon mer eller mindre oavsiktligt försökt få mig att bli köttätare igen) anslöt en av hennes vänner, och vi lekte lite Vem i rummet, snackade skit och jag myste medan de drack vin. Någon fyllde år och de skulle säga grattis, vet inte om jag var medbjuden, men det spelar verkligen ingen roll, hade ändå bangat. Fantastiska samtal, härliga skratt, ja, jag tror jag blev lite inspirerad av mina nya bekanta. Vem vet? Kanske vi intar Orange när andan faller på?

Idag på jobbet har jag virkat mig ett mobilfodral, det känns väldigt passande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar