måndag 25 februari 2013

Steensländska drag

Och solen visar sig från sin bästa sida idag. Glädjen pirrar i fingertopparna och jag känner att en liten second hand-runda vore på sin plats, men lägenheten förtjänar lite ompyssling. Sedan jag var sjuk har mitt rätt så stökiga hem förfallit till något lite närmare en knarkar-kvart, och jag som inte gillar knarkare. Nåväl, kanske kan dammsuga lite och SEDAN gå ner på stan. Det allra bästa med att dammsuga en gång i kvartalet är att det riktigt rasslar i rören så att man känner att man gör någon skillnad. Morsan blir alltid lite blek om kinderna när jag nämner det, men det är väl sådant morsor oroar sig för. Hur städat dotera har i hemmet sitt.
Nej, morsan har faktiskt lugnat ner sig, kommit fram till att jag är min farmors barnbarn, har det lite stökigt hemtrevligt sådär. Ett litet Steensländsk drag sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar