fredag 18 april 2014

Håglös och fruktfasta

Vaknade något håglös idag. Vädret utanför fönstret är mulet, min partner är i Luleå över påsk, dagsplanerna innebär bara städ OCH jag kommer vara lite hungrig hela dagen eftersom jag beslutat mig för att prova en "fruktfasta". Hela denna dag (och kanske någon dag till om jag orkar) kommer jag alltså inte stoppa i mig något annat än frukt (och grönsaker). Detta gör jag eftersom jag känner att jag behöver detoxa mig lite. Eksemen fullkomligt blomstrar över hela min kropp, jag har ingen aptit och mår illa när jag tänker på mat, min mage är helt i obalans och jag har proppat i mig så brutalt mycket skräp de senaste veckorna att jag skäms lite. Så, nej, här behövdes en nystart för mig, och det tänkte jag alltså försöka få till med hjälp av en fruktfasta.
Jag har ingen aning hur det kommer gå, men hoppas innerligt att jag kommer rensa igenom kroppen lite i alla fall...

Så nu ligger jag fortfarande kvar i sängen och försöker samla kraft. Försöker muntra upp mig med att fundera på om jag faktiskt ska sy mig något klädesplagg idag. Men, men, vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar