lördag 14 december 2013

Julklappstips 21, ekologisk julgran.

 Jag är så himla glad.

Jag har blivit intervjuad av Anna Maris för Landets Fria
Igår var jag med och jobbade på Uppsala räddar liv (vi drog in 17 400 kronor till musikhjälpen),



och DET SNÖAR UTE!

Lyckan är total!

Och i denna lycka tänker jag släppa lite på julklappstipsen. Idag fokuserar jag nämligen på ett allmänt jultips.
I min enfald hade jag aldrig ens kunnat föreställa mig att julgranar kunde vara annat än ekologiska. Jag har tänkt mig att de har planterats, fått växa i lugn och ro och sedan huggits ned till jul. Ack så fel jag hade, granar prepareras tydligen både med bekämpningsmedel och tillväxthormoner, dessutom i ganska stora doser då det inte är ett livsmedel. Därför vill jag uppmana alla som har möjlighet att köpa en ekologisk julgran i år! Visa att efterfrågan finns och hjälp till att öka utbudet av ekologiska granar!

Läs mer om ekologiska granar i Landets Fria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar