onsdag 14 augusti 2013

Årets första second hand-runda

När jag ser en begagnad pysselbok har jag svårt att motstå den,
undertiteln "konsten att slakta en tröja" gjorde just denna bok oemotståndlig
30 riksdaler 


Detta är kanske egentligen ett stort saltkar,
men jag såg detta som en nostalgisk sockerströare
15 riksdaler på Myrorna

Tupperware har egentligen aldrig tilltalat mig,
men just en sådan här lökhackare har jag verkligen saknat enda sedan den dagen jag lämnade lägenheten på Täljstensvägen bakom mig.
Shoppingrundans största kap
75 riksdaler Myrorna.

Såvitt jag minns det så pyntade vi 200-300 spänn bara för en sådan där lökhackare i nyskick. Under denna, årets första shoppingrunda spenderade jag sammanlagt 120 kronor. Det blir förmodligen halva priset på tupperwares ordinarie pris. Några snabba sliptag i en knivslip så är den som ny igen. God I love second hand!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar