lördag 4 januari 2014

Dagen på Ruth & Raoul

I morse ringde väckarklockan trots att det är lördag. Ruth & Raoul och deras rea stod på agendan. Jag hade tänkt stiga upp så att jag kunnat vara där tills de öppnade. Den planen gick snabbt i stöpet eftersom jag var på tok för trött för att kliva upp. Snoozade sålunda mig igenom en och en halv timme innan jag äntligen kom på benen. Efter en dusch och en frukost framför På spåret på svtplay var jag redo att regnet utanför porten.

Glad i hågen skuttade jag iväg till Ruth & Raoul, och klev vördnadsfullt in. Där inne var det varmt och luktade hemtrevligt av doftljus. Glad å deras vägnar kunde jag konstatera att det var rätt mycket folk där inne. Ruth & Raoul är en vintage-butik och sålunda inte lika billig som en vanlig second hand, men oj vad fantastiska saker de har. Om den dagen kommer, att det blir aktuellt för undertecknad att gifta sig kommer brudklänningen förmodligen komma från dem. Målet med dagen var dock att unna sig en fin klänning, liksom passa på när det var halva priset. Tyvärr hittade jag ingen som passade just idag, men det gör inte så mycket. Bara att få insupa lite begagnad atmosfär gör mitt sinne gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar