onsdag 15 januari 2014

Ommålat och lite trasinspiration från YlloTyll

Tantrevolution finns ju som gilla-sida på Facebook. Den skapade jag av två anledningar, dels för att jag ville dela mina blogginlägg på detta media utan att tracka alla mina vänner (långt från alla är ju intresserade av att veta vad jag bloggar om) och dels så ville jag gilla en massa andra sidor i gengäld för att få ett nyhetsflöde fyllt av bara inspiration.

Scrollar igenom det nyhetsflödet minst en gång om dagen, och dyker det upp något intressant hjälper jag till att sprida det genom att blogga om det här. Idag trillade jag på ett roligt tips tycker jag.
YlloTyll är en skön tantbutik proppfull med garn, mönster, stickor och en massa andra härliga saker. Den ligger i Uppsala men har även en webbshop. De tipsade om att sticka disktrasor av garnet Bamboolino som består av 100% bambu som tydligen ska ha himla bra uppsugningsförmåga.

Extra kul tips tycker jag, eftersom jag gått i tankar om att virka mig några egna disktrasor. Nog för att det inte är fel på mina wettex-trasor trots 2-3 år på nacken. De håller ju fantastiskt bra när en tvättar de i tvättmaskinen (tackar hemkunskapen för det tipset), men i smyg har jag ändå drömt om några softa hemmagjorda trasor att blanda upp wettex-paradiset med. Känns som att det blir nästa projekt, så fort mormorsrutorna är klara!

Annars har jag hunnit måla om ramen jag köpte på Återbruket, och satt kollaget bakom glas. Här är resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar