tisdag 7 januari 2014

Den 16:e mormorsrutan

Igår satt jag hemma hos en väninna och virkade, och då blev jag färdig med den 16:e och sista mormorsrutan. Trodde jag i alla fall. Jag hade tänkt att jag skulle virka hop alla rutor i ett, et mönster som jag hittat på nätet, men när jag tittade lite noggrannare på det märkte jag att det såg lite ojämnt ut, och så ville jag inte ha det. Så jag skickade frågan ut i cyberrymden, och har främst fått tipset att virka hop rutorna med smygmaskor. Ett jättebra tips, dock betyder det att jag måste virka ett till varv på alla rutor, eftersom jag vill ha en svart avgränsande rand mellan varje ruta. Åh suck, jag som trodde att jag var typ färdig med kuddfodralet. Jaja, det kommer förmodligen bli snyggast, och då får det vara så.


I allt detta sätter jag mig och googlar lite, hittar bilder på trekantssjalar av mormorsrutor. Helt såld direkt, och kanske nästa virkprojekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar