söndag 22 juli 2012

Att packa som en material girl

Nu handlar allt om packning och städning. Jag har så svårt att skiljas från sakerna här i Norge som blivit mina. Mycket av det vi köpt pressar jag frenetiskt ned i resväskan, prydnadssakerna vägrar jag att lämna efter mig. Det blir en avvägning, och jag har börjat rensa ut lite kläder som jag hellre lämnar här än den nyfunna kärleken i grön burk. Jag känner mig lite konstig, eftersom jag har fått för mig att det är vanligare att bara kunna lämna sakerna så länge man får med sig sina kläder, men jag tror inte riktigt jag får samma relation till kläder som till min sparbössa i uggleform. I mitt huvud rullar madonnas "material girl". Jag kanske inte kräver diamanter eller finner min drömman i pengarna, men nog är jag en materialist ändå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar