söndag 8 juli 2012

Och så hände det att jag fick tre paraplyer till

På jobbet har det varit "oppussing" och det har skurit i mitt tantahjärta när vi kånkat, släpat, burit och slängt en massa användbara saker i en stor och massiv container. Så mycket saker som skulle kunnat ha många år till att leva, men som på grund av tidbrist måste slängas. Jag norpade åt mig några gamla hobbyböcker (fråga mig inte vad de hade i en brillebutik att göra) och så två trasiga paraplyer, ett svart och ett vitt. När jag sedan en sådan där ruskigt regnig dag i Stavanger fann ett grönt tilltufsat paraply på marken och stoppade i väskan, kände jag att nu har jag förmodligen det paraply-tyg jag behöver för att kunna göra mig en picknick-filt i lapptäcksstil. Nu är det dessutom inte så lång tid kvar tills jag kommer hem, så förhoppningsvis kommer jag kunna lägga upp en bild på kreationen innan sommaren är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar