tisdag 31 juli 2012

Blombuketter och stringhyllor

Igår åkte jag och typen till Lövstalöt, en stringhylla skulle införskaffas. Det var en gammal dam som lade ut den på blocket till 200 kronor! Helt sinnessjukt med tanke på att en likadan hylla i Stockholm går till ett pris på ca 800 spänn. Jag hade en himla tur som lyckades se annonsen bara någon kvart efter att den publicerats, för den var eftertraktad. Så eftertraktad att jag till och med fick betala 400 för den eftersom den annars gått till någon som bjöd 300 för den.

Väl ute i Lövstalöt kunde jag inte tacka nej till en telefonhylla i samma modell, så den slutliga summan kom på ca 580 pix, fortfarande ett helt galet bra pris, även om jag lurar lite på om den där telefonhyllan var ett så bra köp. I vilket fall så tyckte tanten vi var så trevliga att vi fick en blombukett av henne, direkt ur hennes trädgård. Blommorna står nu i en vas i mitt fönster och tittar ut på det besynnerliga vädret utanför.

2 kommentarer:

  1. Om du ångrar dig med telefonhyllan så köper jag gärna loss den av dig :)
    Kram!
    /Rebz0r

    SvaraRadera
  2. Jag ska fundera på det, om jag inte vill ha den så hör jag av mig :D

    SvaraRadera