fredag 7 december 2012

Tur att morsor finns

Alltså denna kväll! För några timmar sedan slutade jag jobbet, och styrde stegen hemåt. Denna fredagskväll skulle spenderas i tvättstugan, något som verkligen behövdes, då jag idag är inne på mitt andra par bikinitrosor, och morgondagen bjuder på julbord direkt efter jobbet (att vända ut och in på ett gammalt par känns inte särskilt aktuellt, inte heller att gå utan). Det första som händer är att jag får ett sms där det står typ: tja! sitter på tåget nu, var ska vi ses? Helvete, hade jag lovat en gammal kompis att gå på teater med henne ikväll? Ögonblicket högg mig i magen, men jag fick argt blinka bort det och bita i det sura äpplet, det fanns ingen möjlighet att strunta i tvättstugan. Jag dikterade världens längsta ursäkt på sms, och hoppades att hon inte skulle bli alltför pissed! Sedan fortsatte jag den snöiga promenaden hemåt. Väl framme är porten död, någon propp måste gått (har redan skett typ tre gånger den här veckan), och som tur är slår väl någon mekanism in så att porten åtminstone var upplåst ändå, men värre var det med min älskade tvättstuga (som man också måste "taga" sig in i). Där var det mörkt som i graven, och omöjligt att ta sig in... Helvete också! Måste jag alltså gå italiano-style på julbordet imorgon? Tänka, tänka, tänka... Ahaa, ringa mamma (mammor har alltid lösningar). Ringa, ringa, ringa, inget svar... Wrestles-leg. Tvätta imorgon innan jobbet? Troligtvis är det inte fixat till klockan nio imorgon bitti i alla fall, och då är det ännu mer körigt. Satan. Ringa, ringa, ringa, SVAR!

Okej, jag får låna kläder av morsan som kommer förbi imorgon bitti, och som tar lite smutstvätt och tvättar åt mig! Jag kan alltså vara hel och ren på julbordet imorgon. Tur att morsor finns <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar