lördag 22 december 2012

Funderar på att göra mig ett eget mönster

Nu har ju jag hunnit virka lite grann under de senaste åren. Jag har alltid virkat efter mönster, men försökte ju i höstas på att improvisera fram en mössa till min lillebror. Det gick ju sådär lagom bra (ibland stirrar jag på satyget och undrar om det någonsin kommer bli något användbart överhuvudtaget). Tanken slog mig då att jag inte var ämnad för att köra freestyle, men den tanken ändrades när min nyblivna vänunna föreslog att vi skulle skaffa varsin liten voodoo-docka att ta ut våra aggressioner på när herr Ågren hälsar på. Knäpp som jag är, nappade jag direkt, och ligger redan och spånar på ett mönster. Skillnaden nu är att jag faktiskt tänker göra en mönsterskiss innan jag börjar virka loss. Håller tummarna för att det kommer att gå bra. Jag håller er uppdaterade under processens gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar