söndag 23 december 2012

Julklappsverkstad

Idag är det fjärde ljuset tänt, och jag pysslar, donar och städar inför julen. I år har jag inte köpt en enda julklapp, utan allting är hemmagjort. Positivt både för plånboken, julstressen och mina överfulla pysselskåp. Inte riktigt alla klappar är helt färdiga, men jag räknar med att få smådetaljerna fixade i löpet av dagen. Det som är färdigt är nu inslaget och klart. Detta med presentpapper tycker jag är kostsamt och onödigt, pappers-insamlingen bågnar av gratis papper att slå in i (samtidigt som man slår ett litet slag för miljön). Har man dessutom lite pysselresurser och kan till exempel linda om ett bandstump eller använda sig av små dekorerade papperspåsar så blir resultatet ganska charmigt trots att omslaget är reklamblaskor från coop.

Har jag tur så hinner jag till och med göra lite clementincurd av några småtrötta clementiner jag fick från jobbet i veckan. Känns som om det skulle kunna bli ett mysigt tillskott till julbordet imorgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar