måndag 11 juni 2012

Födelsedagen

Födelsedagen blev fantastisk, för Tommy är fantastisk! En hel helg fylld av en pms:ig flickvän, och ändå fick jag en lyx-frukost serverad på sängen, bestående av mackor med nyskalade räkor, kokt ägg, färsk spenat och majonäs. Till det blev en kopp varmchoklad med vispad grädde, och ett berg av presenter. En av presenterna var en tur ut till blomster-ön Flor og fjaere som ligger 25 minuter bort med båt från Stavanger. Där fick vi en guidad tur bland träd där citronerna hängde stora och gula, palmer med päls, och bedårande änglatrumpeter, allt utomhus i på en ö precis utanför snåla och sura Stavanger, helt fantastiskt!


När turen tog slut, erbjöd sig guiden att ta ett kort på oss mitt i den blommande rabatten.



 

(Det jag älskar allra mest med Tommy, är det jag stör mig allra mest på, och det är det faktum att vi är som natt och dag. Som den gången då vi precis hade träffats och jag över en middag sade till honom: du och jag är ganska olika va? varpå han svarade: nej, det tycker jag inte. Och här har vi alltså två bilder som illustrerar det på sitt egna lilla sätt, då vi verkade besluta oss för att inte titta in i kameran fast på helt olika bilder.)

Sedan var det dags för middag med fiskesuppe till förrätt och buffé till varmrätt. Och till dessert fick jag en födelsedags-specialare

Egentligen borde vi ha ställt Tommys dessert-tallrik bredvid för att ni ska förstå hur stor den där tallriken faktiskt är. Men ivrigt kastade jag i mig nästan hela desserten innan jag kom på att ni kanske ville se vad som stod på den också

Det smakade i alla fall fantastiskt och min födelsedag blev underbar trots stress och pms. Så tack till alla cybervänner för gratulationerna, och till mamma och familjen för chokladen och tidningarna, och så klart tack till världens bästa Tommy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar