måndag 21 maj 2012

Jag lät jackan leva

Så idag har jag cruisat omkring i min så gott som nya jacka. Igår lade jag nämligen jackan i maskinen tillsammans med en förpackning tygfärg (återfärgning) som kostade mig 85 NOK på Panduro hobby.

Så här är jackan före tvätt:


och här är jackan efter tvätt:


Den ser lite flammig ut på efter-bilderna, men det är för att jag fotade den direkt när jag tagit ut den ur tvättmaskinen och fortfarande var fuktig. Nu när den är torr, ser färgen helt jämn ut, till och med mycket mer jämn än innan jag färgade. Jackan som funnits i min ägo sedan jag var ungefär 17 år gammal, har vips fått förmodligen några år till att se fram emot tillsammans med mig. Jag som var nära att slänga den för någon månad sedan... Nu känns det bara superlyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar