onsdag 30 maj 2012

Tankar kring second hand och en ny, begagnad, handväska

Det går verkligen inte att jämföra second hand-shopping med annan kläd-shopping. Som igår då jag gjorde det fetaste kapet, ett plagg jag inte lyckades få en skymt av i lördags då jag inte fann något alls. Det kräver lite mer att köpa kläder begagnat såhär än att gå in i någon random butik med samma sorts plagg i alla dess färger och storlekar, men det är så mycket roligare! Det blir en skattjakt och man måste kämpa lite för att få det man vill ha, men det känns så sinnessjukt mycket bättre då man lämnar butiken med något som man verkligen vet att man vill ha. Jag tror det inte är lika lätt att slö-och spontanhandla när det kommer till begagnade saker (förutom när det är posesalg förstås, då både det ena och det andra trillar ner i påsen).

Därför ska jag nu motbevisa min egen teori och visa min underbara väska som jag typ spontanköpte på Fretex när min mamma var på besök. Köpet kanske inte var helt genomtänkt, men jag ångrar det inte en sekund. Den skulle egentligen ha kostat ca 300 NOK men just den dagen var allt i butiken nedsatt 50 %. Helt enkelt awesome!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar