tisdag 15 maj 2012

Låt jackan leva!

Okej det har inte gått så lång tid, men jag gillar verkligen att handla och tänka begagnat. Till exempel har jag bestämt mig för att inte slänga min gamla jacka. Dealen var den att jag i princip var redo att kasta den åt vargarna, jag väntade bara på att en ny jacka skulle dyka upp i mitt liv, men ändrade mig när jag började med min tantrevolution. Först tänkte jag att jag skulle strimla den gamla jackan och virka något nytt och praktiskt av den istället för att slänga den, men eftersom det kändes på tok för brutalt att döda gamla trofast på det sättet funderade jag på att skänka den till fretex och låta den leva vidare. Efter att ha tänkt vidare ännu lite mer kom jag på att jag faktiskt gillar den gamla godingen för mycket för att ge den ifrån mig.  Visst den är lite blekt av solen, och har något litet hål, men varför inte sy ihop det där pyttelilla hålet och ge den lite ny färg?


Visst kan jag inte räkna med att det kommer gå bra, jag menar den kanske kommer gå helt upp i linningen trots mig lagning, eller bli helt missfärgad av textilfärgen, men då vet jag ju i alla fall att jag verkligen försökt ge den en ny chans. Jag menar det värsta som kan hända är att jag försöker, att det misslyckas, och att jag då får skänka den vidare eller ge den ett nytt liv i form av handarbete. Det kan helt enkelt inte gå fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar