söndag 6 maj 2012

Mitt första mission...

kl:13.05

Idag ska jag göra mig min egen outfit, inspirerad från bik boks:

http://bikbokblog.com/2012/04/23/pulp-shorts-149/20120120_bikbok_miami_pic16_0101_web/

För att hålla mig till projektet har jag varit på Fretex ock löpte mig ett par jeans och en svart t-shirt i storlek XL.



Jeansen blev snabbt ett par shorts...


...och förtvättas nu i tvättmaskinen, innan jag ska sätta igång med själva färgningen. Jag har aldrig färgat kläder förut (om man inte räknar lite knytbatik vid Fyrisån när jag var 12 år gammal) så jag är lite nervös. Nu har jag ändå lagt ner lite pengar på det här, 100 NOK på käderna (fretex skulle ha 40 spänn för en gammal enfärgad herr-tshirt, skandlöst om du frågar mig) och hela 120 NOK för färgningen! Men hade jag köpt outfiten i butik hade den kostat mig 248 NOK, så i vilket fall är det en liten förtjänst. Att tygfärg skulle vara så förbannat dyrt!?

kl: 14.40

Nu har jag lagt in shortsen i tvättmaskinen tillsammans med en grytlapp virkad av jeanstyg och en disktrasa ihopknuten med en gummisnodd. Jag väntar otåligt på resultatet!

kl: 22.30

Äntligen är det helt färdigt! Linnet blev sådär och jag är faktiskt inte säker på om jag kommer använda det särskilt mycket, eller om det får gå direkt i högen för blivande tygremsor att virka med, men shortsen blev ju helt awesome! färgen blev ju en hel del mörkare än de på bik bok, men färgen är riktigt härlig, så jag är väldigt nöjd ändå. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar