lördag 26 maj 2012

Nässlorna!

Vaken tio över nio en lördagsmorgon. Det finns två orskaer:
1. jag somnade klockan halv nio igår
2. eftersom det är röd dag på måndag stänger allting i Stavanger vid typ ett istället för tre (retarderade Norge alltså)

Jag passar på att blogga lite innan jag väcker typen och släpar ner honom på fretex, för jag måste shoppa sommarkläder.

Ja, nässlorna! I söndags var vi alltså ute och plockade lite nässlor. Det var visserligen ett ganska halvhjärtat projekt, vi fyllde knappt en halv påse. Det var nog för att vi egentligen var lite sent ute, för jag har läst att man bara ska plocka späda nässlor, och nässlorna har ju redan hunnit växa till sig en del. Visserligen är jag lite skeptisk till det där med att de måste vara små och ljusgröna, jag vill minnas att sist jag plockade nässlor och gjorde paj på dem så plockade jag lite av alla storlekar och inte kan jag minnas att det blev något fel på den pajen inte. Är det någon so vet varför det bara är späda skott man ska äta, är det för att de förväntas smaka bättre eller finns det någon annan anledning?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar