torsdag 31 maj 2012

Makramé

Eftersom jag ändå var ledig idag så passade jag på att klämma in en lunch med världens bästa Jennifer. Vi var först på Pappas och käkade, och sedan gick vi via Fretex till Panduro Hobby. Jag har inte besökt Panduro så många gånger efter starten av projektet, eftersom jag inte vill komma hemsläpandes med massa färdiga materialsatser till grejer som jag kanske skulle kunna göra ändå av det jag har hemma. Det verkar som om det kan ha varit klokt av mig att inte gå dit, för idag så lämnade jag butiken med en burk pärlor och 4,5 meter tunt, vitt läderband. Jag blev visst lite sugen på makramé tack vare Jennifers predikningar om hur oerhört trendigt det är med sådant just nu. Det dumma är att hur trendigt det än är så tycker jag inte själv att det är särskilt fint, även om det är fantastiskt skoj att göra. Den första (alltså den vänstra) jag gjorde blev lagom stor till ett spädbarn tror jag, men efter lite googlande hittade jag en annan lösning till hur man fäster ändarna, och den andra (det vill säga den högra) blev mycket bättre.



Trots att den andra blev bättre så är jag lite tveksam till vilken av dessa två fästen som är bäst och ser snyggast ut... Tror ändå att jag gillar det vänstra fästet mer, det blir inte lika mycket som hänger och slänger då, eller är det kanske så det ska vara?
I vilket fall, om det finns någon som känner ett trendigt spädbarn som är sugen på lite makramé så är det bara att hojta till. Finner ni ingen modemedveten bebis men någon som kan vara sugen på ett armband i lite mer justerbar storlek så får väl det också gå... Jag kommer nog förmodligen aldrig använda dem i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar