måndag 24 augusti 2015

1,4 kilo strimlat trikå-tyg

Idag har jag gjort i princip hela Leksand i jakt på en öppen second hand-butik. Det gick inte särskilt bra och vi hittade inte någon. Det verkar som om jag måste vänta till onsdag. Ve och fasa! Visserligen så är ju onsdagseftermiddagar "motionstid" för oss på bokbinderi, undrar om jag kan övertyga min lärare om att second hand-shopping borde klassas som motion?

Men mina vänner, förtrösta icke! Nog lyckades jag fynda under min Leksands-räd ändå. Tadaa:


En påse tarmar!
Nej jag bara skojar med er, detta mina vänner är inte mindre än 1,4 kilo strimlat trikå-tyg. Vad ska en med 1,4 kilo strimlat trikåtyg kanske några av er undrar nu, och till er vill jag bara säga DUH jag ska virka mig en korg såklart! Rummet som jag bor i är visserligen fyllt av förvaring, men det är svårt att skapa plats för småsaker som underkläder och strumpor i den stora garderoben, och jag hoppas på att en korg eller två (jag har faktiskt ingen aning om hur långt detta trassel räcker) ska underlätta underklädessorteringen.
Det bästa av allt: jag fick detta för ynka 28 kronor, en summa som i min värld både är tant- och csnvänlig. På tal om csn, kanske dags att gå in och göra en studieförsäkran så att jag får några pengar så småningom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar