onsdag 5 augusti 2015

Att vända blad

Som så mycket annat i livet ebbade detta ut. Ett år av stillsamhet, ett år av att bo in sig i en ny lägenhet, ett år att förändras på.

Jag vänder blad och provar livet på folkhögskola istället. Lämnar lägenhet, partner och katter i Uppsala och flyttar till Leksand istället. Tror ju egentligen inte att bokbindare är ett särskilt smart karriärval, egentligen, men måste en vara så himla smart då hela tiden? Kan en inte bara få göra något som känns kul ibland, utan att behöva oroa sig över om detta är det duktigaste en kan göra. Jo, det tycker jag verkligen en får. Därför ska jag försöka överföra dessa tankar på mig själv. Lyssna till de råd jag ger andra och bara göra det helt enkelt.

Nu hoppas jag verkligen att bokbinderi är en trevlig sysselsättning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar