tisdag 25 augusti 2015

Livet som guldpläterad club clas-medlem

Guldpläterad i 24 karats guld (om jag inte missminner mig) och club clas-medlem, är det så en kan sammanfatta bokbinderiutbildningen? Nå, det vet ju inte jag, eftersom jag bara gått två dagar på min utbildning och inte ens fått börja vika papper än, men en kan ju hoppas. Idag har jag i alla fall blivit både och.
Jag tyckte att det kändes smart att bli medlem på clas ohlson, eftersom det verkar som om det kommer ske en del inköp därifrån (idag har jag dock köpt en kartong med 2500 ark A4 kopieringspapper, något jag ändå hoppas kommer räcka ett litet tag framöver). Nu går jag bara och håller tummarna för att jag snart får användning för det jag inhandlat. Vi har nämligen bara haft info än så länge, och alltså inte satt igång med något praktiskt ännu. Kvällen kommer alltså spenderas på rummet med en virkning i högsta hugg för att stilla knåp-begäret lite.

Dock har vi fått känna på bladguld idag. Nu var ju inte det så mycket att känna på eftersom det var så lätt att det inte ens kändes i handflatan, men fastnade gjorde det. Någon försökte få det till att vår lärare försökte lära oss en läxa: det är svårt att hantera bladguld! Kanske hade den personen rätt, eller så är det bara att livet som bokbindare är så otroligt glammigt att vi strör guld omkring oss?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar